Medlemsskap

När du nu ansöker om medlemskap kommer du att länkas till Båtunionens Administrativa System, BAS. Där skapar du själv ett konto och registrerar dina uppgifter.

När din ansökan behandlats och godkänts skickas en faktura med medlemsavgiften, via e-post. När betalningen registrerats får du ett mail med inloggningsuppgifter till Svenska Båtunionens Administrativa System, BAS. Där kan du sedan se dina egna uppgifter, registrera en båt, ansöka om båtplats mm.

Ändra uppgifter

Här kan du göra adressändring eller ändra andra uppgifter, exempelvis om man byter båt:

Utträde

Anmälan om utträde ur IBK ska ske via mail. Innan styrelsen beviljar utträdet ska medlem forsla bort båt och allt tillhörigt material från hamnen samt återlämna nycklar och reglera alla ekonomiska åtaganden.